Crop top, korzet, biciklis rövidnaci, na meg szemüveg, combig érő csizma, neon színű és egyéb latex ruhadarabok...tegye fel a kezét, akinek a felsorolt darabok bármelyike megtalálható a szekrényében. Lehet, hogy nem is tudatosítottad, hogy a Te gardróbodat is megfertőzte már a Kardashian-láz. Nem kell magad szégyellni, hiszen a Kardashian-klán tagjai ahhoz értenek a legjobban, hogyan népszerűsítsenek minden őrületes trendet, és hogyan férkőzzenek be mindenki gardróbjába – akár tudat alatt is.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Príspevok, ktorý zdieľa Kourtney Kardashian (@kourtneykardash),


Ki gondolta volna…


A Kardashian-Jenner klán népszerűsége 2007-től kezdve rohamosan nő, ami egyrészt a reality showjuknak, másrészt pedig a minden lében kanál személyiségüknek, na meg a kirívó öltözéküknek köszönhető, ami mellett úgy tűnik, senki sem tud elmenni szó nélkül. A minden idomot kiemelő ruhákon kívül a saját smink márkájukat is rengetegen utánozzák, és hamisítják is.

A seregnyi rajongójuk mellett természetesen olyanokból is bőven akad, akik ki nem állhatják a világ egyik legnépszerűbb családját, és egyszerűen nem értik, miért uralják a divat és smink világot.

Mindenki meggazdagodik belőlük

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Príspevok, ktorý zdieľa Kylie (@kyliejenner),


A „K-márka“ kiépítéséhez nagyban hozzájárulnak az olyan elérhető árú brandek, mint a PrettyLittleThing, Missguided, Boohoo és az amerikai Fashion Nova. Az említett weboldalak lapozása közben szintetikus anyagok, olcsó csipke, neon, pasztell és fölszínek között találhatjuk magunkat. Az egyenlet egyszerű: két nagy pizza árán egy olyan szettre tehetsz szert, amelyet az Instagramon már oly sokszor láthatttál.

Szürke kisegérből a vörös szőnyegre


Ne feledkezzünk meg azokról az időkről sem, amikor a Kardashian-Jenner-klán tagjai ugyanolyan átlagos külsővel és ruhatárral rendelkeztek, mint mi, halandók.
Az egész változás 2012 körül kezdődött, amikor Kim összejött a rapper/divat guruval, Kanye West-tel, aki szinte az egész család stílusát megváltoztatta, és olyan nagy divatházakkal hozta őket össze, mint a Balmain és Givenchy.

Mindeközben Kanye is profitált ebből a kapcsolatból, és megalkotta a saját márkáját, a Yeezyt, és a bemutatóin a Kardashian-Jenner testvérek szerepeltek, és bőszen népszerűsítétték a ruháit. 2014-ben olyannyira feltornázták magukat a divatvilágban, hogy Kim a Lanvin menyasszonyi ruhájában feszített a Vogue címlapján.
 

Már azokban az időkben is, amikor az Instagram még csak bontogatta a szárnyait, a Kardashian-Jenner tagok ott virítottak minden közösségi oldalon, és fokozatosan építették fel a birodalmukat. Kim és Kanye házassága után az üzletasszony követőinek száma 1 millióra ugrott, majd 5 évvel később 127 millió követőnél tart.
 

A klán befolyása a mai divatvilágra és népszerűségük egyáltalán nem stagnál, inkább rohamosan nő. Mindenki őket akarja utánozni, rájuk akar hasonlítani.

A marketing csúcsa

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Príspevok, ktorý zdieľa Kourtney Kardashian (@kourtneykardash),


A Kardashian-Jenner családot szponzoráló márkák is hatalmas népszerűségre tettek szert. Vegyük például a Boohoo-t vagy a Fashion Nova-t. Utóbbi 2018-ban a Google felmérése alapján a legkeresettebb márka volt, míg előbbi népszerűsége – leginkább Kourtney-nak köszönhetően – az Egyesült Királyságban szintén hatalmasat ugrott, annak ellenére is, hogy valódi szőrmével díszített pulcsit árultak műszőrmeként.
E két brand sikere kissé bezavart a Topshop és az Asos játékába, ami sokaknak nem tetszett.

Divatvilágból a szépségvilágba

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Príspevok, ktorý zdieľa Kylie (@kyliejenner),


Nem csak a ruházati márkák sikerében van nagy szerepük, hanem egyes YouTuberek karrierjét is szépen egyengetik. Mióta Kim és Kylie is piacra dobta saját smink márkáját, azóta több influenszerrel készítettek közös videót. A fiatal James Charles például Kimnek köszönheti, hogy rövid időn belül milliókkal növekedett a követői száma, és ismertsége azóta is egyre csak nő.

Az egyediségéről és jó üzleti érzékéről ismert Jeffree Star is felhívta magára a figyelmet, amikoris nyíltan kritizálta a Kylie Cosmetics termékeket. Ez a kritika kétségkívül központba helyezte mind a márkát, mind pedig a híres smink gurut. Okos húzás vagy szerencsés véletlen? Végülis a negatív reklám is reklám...

A ruhák mellett életstílust is árulnak

 

jobbra-Kylie Jenner a születésnapján
balra-a Fashion Nova egy nappal később piacra is dobta Kylie szettjét

A család tagjai által viselt outfitekre szinte azonnal reagálnak a fast fashion márkák. A Fashion Nova például egyáltalán nem titkolja, ha egy sztár outfitjét teljesen lekoppintják, sőt, a több eladás érdekében még egy képet is posztolnak a hírességről, ahogy az eredeti szettben feszít.
Természetesen a darabok népszerűségéhez a már említett alacsony ár is nagyban hozzájárul, hiszen így minden hölgy olcsón követheti a legnagyobb sztárok által diktált divatot, és csatlakozhat az őrülethez.
 

balra-Kim Kardashian egy Yeezy Season 6 outfitben
jobbra-Missguided kampány

Megszabott testarányok, avagy a slim thick trend

A nők komoly nyomásnak vannak kitéve, hogy megfeleljenek az elvárásoknak, amelyek a közösségi oldalakon mindenhol ott vannak, és megalapozójuk nem más, mint Kim Kardashian. Az arányosnak egyáltalán nem mondható, photoshop vagy plasztika nélkül szinte lehetetlen testalkatot, az ún. slim thicket – a hihetetlenül vékony derekat, lapos hasat, nagy melleket és eszméletlenül kerek popsit – minden Kardashian rajongó utánozni akarja, és a fiatalabbak, valamint idősebbek közt is ez válik a normává.

Sajnos ezeknek a sztereotípiáknak köszönhetően rengeteg lányban testképzavar alakul ki, hiszen amivé válni akarnak, az csupán a képzelet szüleménye.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Príspevok, ktorý zdieľa Khloé (@khloekardashian),


Az alacsony fizetések ellenére is meg az emberek meg akarnak felelni a társadalmi/divatvilág által felállított elvárásoknak, és ilyenkor jönnek a képbe azok a brandek, amelyek ezt kedvező áron tudják teljesíteni, így legalább egy percre ők is Kardashianok lehetnek. Az senkit nem érdekel, hogy a pénzünkért cserébe borzasztó rossz minőségű darabokat kapnak, a lényeg, hogy tökéletes bepasszoljanak a képbe.

Sajnos a rajongók nem veszik észre, hogy ezek a ruhadarabok és kiegészítők ugyanúgy néznek ki – ismétlődnek a színek, a szabások, az olcsó anyagok – így az egyediség teljesen a háttérbe szorul.
Bár tény és való, a Kardashian-look után megfordulnak a férfiak, de minél többet látják ugyanazt a külsőt, annál unalmasabbá válik.

Egyik elérhetetlen standard után jön a másik

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Príspevok, ktorý zdieľa Kim Kardashian West (@kimkardashian),


A Kardashian-Jenner klán nem csak az öltözködésben és a testalkatban, hanem a nők globálban vett kinézetét is befolyásolja. Ha közelebbről megnézzük pl. Kim-et, akkor jól láthatjuk, hogy olyan, mintha minden kultúrából csak azokat a jegyeket ragadná meg, amelyek beleillenek a kor szépségideáljába: egy kaukázusi nő kék szeme, spanyol ajkak, tökéletes ázsiai bőr, hosszú svéd lábak és persze a jó öreg kaliforniai napsütötte bőr. Jogosan kérdezhetjük hát: kis is valójában Kim Kardashian? Tényleg olyan nőre akarunk hasonlítani, akit valószínűleg tehetséges orvosok csapata alkotott?

Létezik egyáltalán valaki, aki meg tudná állítani ezt az egész képzeletbeli őrületet? Talán, ha majd felnőnek a gyerekeik, akkor lesz esélyünk, de addig erről csak álmodozhatunk.

Kép forrása: pinterest.com