Emlékeztek még azokra az időkre, amikor a Mango a Zara árnyékának számított, és minden trend minimum fél év késéssel jutott el üzleteibe? Mi is alig. A spanyol márka ugyanis most éli fénykorát, és mai helyzete alapján nehéz elképzelni, hogy nem volt mindig ennyire menő.

Pedig ha jobban belegondolunk: nem is rég, fél évtizede még vásárlókörének bázisát az unalmas és maximálisan szolid irodai munkások tették ki. 2018-ban a legnépszerűbb bloggerek képeinek gyakori szereplője egy-egy jól eltalált darab, sőt, a divatheteken sem ritka már a Mango cuccok felbukkanása az utcán.

 

 



#mangogirls - a több tízerzer bejegyzésből álló hashtag 

 

Nem is csoda: sok darab a kifutókon is megállná a helyét. Gondoljunk például a tavaly nyári kollekció színes, lenge darabjaira, amik meghódították a világot - a Ganni bemutatón és a Mango polcain is. Vagy a papucscipőkre, amiknek mintás és minimalista variáció is pillanatok alatt elfogytak a boltokból, miután a Balenciaga modellek is hasonló lábbelikben lépkedtek végig a kifutón.

 

Nagyon hasonló, de mégsem koppintás - a Mango megtalálta a tökéletes egyensúlyt.


Ez lenne a megoldás a divat legnagyobb problémájára: mégpedig hogy a legtöbben nem engedhetik meg maguknak a legdivatosabb márkák termékeit? Lehet, sőt valószínű! A Mango táskák, cipők és ruhák akár a legekszlúzívabb kifutókon is megállnák a helyüket, és mégis emberi árakon vásárolhatóak itthon is. Ha nem hiszed, nézd csak meg a Fashion Copycats oldalt!
 



A Celine Solo Small Trio Pouch által inspirálta Mango kistáska
 
 


A Mango verziója a Dior Composite napszemüvegnek

 

Tény, hogy az utóbbi években sokat nyitott a márka: a blúzok és blézerek mellett egyre több a csillogó buliruha, fiatalos és kétségtelenül Instagrammolható felső, vagány kiegészítő került a boltokba. És persze nem rég óta itthon is megjelent a fehérnemű- és a sportruha részleg is, pihe puha pizsikkel és rugalmas edzéscuccokkal. Külföldön pedig a Mango Premium hódít, kicsit magasabb árakkal és jobb minőséggel, na meg a környezetbarát kollekció, ami március óta áll az érdeklődés középpontjában.

 


A siker kulcsa azonban nem a bővülő választék. És még csak nem is a divat alakulásának köszönhető, bár tény, hogy a vintage és a minimalizmus ötvözete, ami mostanság mindenhol hódít, tökéletesen belepasszol a márka arculatába.

 

A nyertes taktika a szociális média megfelelő használata. Mindenek előtt pedig a MangoGirls csapat, egy tucat, világszerte híres social media bloggerekből összeállított kommandó, akik a megjelenés előtt kellő idővel elkezdik falukon elszórni az új kollekció legjobb darabjait. Nem is csoda, hogy azóta a #MangoGirls, majdnem húszezres hashtag top poszt címéért milliós követéssel rendelkező lányok versengenek napról napra.

 
 


Az eredmény? Nem szégyen, sőt teljesen normális a legmenőbb újságokban a Mango termékek említése, és kifejezetten menő ezek viselése. Bloggerek százai vetik rá magukat a kollekciókra, néhány terméknek már várólistát is kell nyitni. Egyre szélesebb vásárlókör, tágabb stílusirányzatok, egyre jobban eltalált darabok. Az biztos, hogy már nem a Zara és a H&M árnyéka, sőt, lassan húzóerő a tömegdivatban. Viszont az árak mindenki nagy örömére maradtak a régiek, ahogy a minőség is!
 

 


És hogy az új, tavaszi kollekció mely darabjai lesznek majd a sztárok? Csak találgatni tudunk. De ha ránk hallgattok, a farmer és áttetsző anyagból készült egyberuhákat, lehelletkönnyű kabátokat és gigantikus, minimalista kiegészítőket biztosan nem hagyjátok ott a boltban!

0 Ft