Dőljetek hátra, készítsétek elő a popcornt, na meg egy pohár vöröset, és hagyjátok, hogy végigvezessünk Titeket ezen a nosztalgia vasúton:
A Meghan Markle effektus
Rögtön az egyik legjelentősebb momentummal indítanánk. A 2018-as évben rengeteg pár kötötte össze az életét, de talán senki esküvőjét sem követte figyelemmel annyi millió ember, mint Meghan Markle és Harry herceg nagy napját. Míg Magyarországon az emberek a kommenteléssel voltak csupán elfoglalva, addig a határon túlon az ékszert áruló eBay oldalakat ellepték a hölgyek, akiknek AZONNAL szükségük volt egy ugyanolyan gyűrűre, mint amit a menyasszony kapott a férjétől. Ez a darab nem csak lélegzetelállítóan gyönyörű, hanem vintage is, hiszen anno Diana hercegnő viselte.
Úgy tűnik, hogy amit Markle visel, az rögtön beststellerré válik. Nem volt ez alól kivétel a ballonkabát sem, amelyet ausztráliai látogatása során viselt. A webshopok azon kapták magukat, hogy az összes ilyen stílusú darab sold out, és csodálkozva néztek, hogy hogy ekkora a befolyása a divatvilágra?
Bár a sussexi hercegnő minden közösségi oldalát törölte, úgy tűnik, a világ mégis minden lépését (és outfitjét) hűen követi.
Melania Trump és a „Really don´t care, do u?“ kabát története
Melania Trump egy texasi látogatása során olyan outfitet választott, melynek árcéduláival talán a halandók is azonosulni tudnak, hiszen Adidas lépőt és Zara kabátot viselt, üzenetével viszont annál kevésbé. A First Lady nem vette, vagy nem akarta figyelembe venni, hogy a hátára az igencsak kompromittáló, „Really don´t care, do u?“ („Igazán nem érdekel, és téged?“) mondat volt írva. Tekintettel arra, hogy ez egy nemes célú utazás volt – hiszen Trumpné azokat a menekült gyermekeket látogatta meg, akiket elszakítottak a családjuktól – a hölgy egy elég merész üzenetű darabot választott.
A divatvilágban több sem kellett, és pillanatok alatt megindult az „I really care“ („Engem érdekel“) feliratú darabok gyártása, és az eladásokból befolyt összeget a rászoruló menekült családoknak adományozták.
Fekete színben a vörös szőnyegen
2018-ban nem csak a kiváló színészi teljesítményeket, hanem az emberi jótetteket is díjazták. A vörös szőnyegen több színésznő is úgy döntött, hogy az outfitjén keresztül fejezi ki a munkahelyi szexuális zaklatás iránt érzett gyűlöletét, és többen feketében vonultak fel a Golden Globe díjátadón is.
A „tüntetés” itt nem állt meg, hiszen sokan csatlakoztak a Time´s up szervezethez, akik a nembeli megkülönböztetés ellen harcolnak. A Time´s up kitűzői és a fekete ruhák reméljük hozzásegítenek majd ahhoz, hogy a társadalom idővel beismerje: a nők és férfiak az élet minden területén egyenlőek.
A régi Céline gyászolása
Szőrme-forradalom
Az elmúlt években feldühödve figyeltük, ahogy a világmárkák egyre több valódi szőrmét használnak fel a kollekcióikban. 2018-ban viszont valami megváltozott, hiszen olyan nagy nevek, mint a Gucci, Chanel, Burberry, DKNY, Michael Kors és a Versace is a valódit műszőrmére cserélte, ráadásul San Franciscoban és Los Angelesben is betiltották az állati szőrme árusítását. De vajon környezetvédelmi szempontból jó döntés volt ez ?
A Victoria´s Secret elfelejtette, hogy minden méret számít
A Victoria's Secret szinte már hozzászokott, hogy minden lépésüket kritika éri. Nem volt ez másképp a 2018-as divatbemutatójuk során sem, amikor is a szakértők és a laikusok is megkérdőjelezték a márka modell-választását. Szinte mindenki rosszallóan nézett rájuk, amiért kizárólag karcsú lányok vonultak fel a kifutón, és egyetlen egy plus size modell sem volt látható. Amiatt is sok támadás érte őket, hogy a VS vezetősége azt nyilatkozta, hogy a brand világába nem illenek a transszexuális modellek.
Több influenszer összefogott, és a body pozitivizmus jegyében fehérneműs képeket posztoltak a közösségi oldalaikra. Kíváncsian várjuk, hogy ez az ellenkampány megteszi-e a hatását, és a 2019-es bemutatón láthatunk e majd curvy lányokat a kifutón?
Egy hatalmas NEM a Dolce & Gabbana-nak
A Dolce & Gabbana is megérkezett Kínába! Rengeteg pénzt és időt öltek bele a divatbemutató promotálásába. Kár, hogy minden erőfeszítés felesleges volt... Az internet kiakadt a márka által posztolt promó videón, amelyben egy ázsiai modell olasz ételeket kóstolt meg, de nem bírta befejezni, ugyanis túl nagy volt az adag.
Az olasz divatház social media csatornái már percekkel a videó publikálása után teljesen lángokban állták. Felhasználók ezrei fejezték ki felháborodásukat a szexista és rasszista D&G reklámmal kapcsolatban. A kampányvideót azonnal törölték, és Steffano Gabbana nyilvánosan is bocsánatot kért. Mindez sajnos nem volt elegendő, így a divatháznak le kellett mondani a bemutatót, és ezzel közel 400 millió dolláros veszteség érte őket. Sajnos ez nem az első ballépésük, de talán ez alkalommal tanulnak majd belőle.
Mindeközben otthon:
Hasít a Nanushka
Mérhetetlen büszkeséggel figyeljük a magyar Nanushka fejlődését, aki gyorsléptekkel hasít a világhír felé. Az új kollekció idén a New York Fashion Weeken debütált, ahol lenyűgözte a szakmát. A tervező, Sándor Szandra szerint az amerikaiak azonosulni tudnak a márka filozófiájával, és ezt mi sem mutatja jobban, mint az, hogy olyan nagy sztárok is viseltek már Nanushka darabokat, mint Dua Lipa, Jennifer Lawrence, Gigi Hadid és Taylor Swift.
Nemrég LA-ben is nyílt pop up store, ráadásul már a híres, luxus márkákat árusító Net-A-Porter oldalon is kapható a brand. Csak így tovább!
A sikeres Abodi show a BCEFW-en
A Budapest Central European Fashion Week első napját az Abodi show zárta, ami egyszerűen zseniális volt. Az egyszerre sokkoló és sikkes darabokban a vad, elemi nőiesség és a romantika is megjelent, ráadásul a metálos csillogás, a virító neon és a cuki unikornis sem hiányzott a Várkert Bazár kifutójáról. A szakértők szerint Abodi Dóra egy olyan színvonalas show-t hozott össze, ami akár a New York-i divathéten is megállná a helyét.
Ennyi siker után Olaszország is felfigyelt a tehetséges magyar divattervezőkre, és ennek köszönhetően a nemzetközi szinten is első számú divatkamarának számító Camera Nazionale della Moda Italiana három éven keresztül stratégiai partnerként támogatja majd a magyar divat fejlődését. Az együttműködés első állomása egy mentorprogram lesz, melynek résztvevői az Abodi, a Je Suis Belle, a Celeni, az Artista, a Dora Zsigmond, a Cukovy, a Tomcsanyi és az Elysian. A program ezután Milánóban folytatódik, ahol a legtehetségesebb tervezők workshopokon és különféle tárgyalásokon vehetnek majd részt.
Photo credit: glamour.com, new york times, abodi fb, yahoo