Az UGG csizmák története Ausztráliába nyúlik vissza, amikor is Brian Smith, egy ausztrál szörfös nagy álmokkal és még nagyobb reményekkel indult el Dél-Kaliforniába, hogy népszerűsítse az általa készített báránybőr lábbeliket. Az UGG név állítólag az angol „ugly”, vagyis csúnya szóból ered, hiszen ezek a darabok nem a legszebb csizmák a világon, talán ezért is annyira megosztóak.
Bár ezeket a meleg csizmákat állítólag már a 20. század elején is viselték, az UGG márka 1978-ban jött létre. Először az ausztráliai Byron Bay partján hordták a szörfösök, akiknek nagyon fázott a lábuk, miután kijöttek a vízből. Mivel Ausztráliában bőségesen volt báránybőr, ezért használták fel ezt a természetes anyagot. A férfi szándékosan közelítette meg Dél-Kalifornia partjait, hiszen ezen a területen is hasonló életstílusú emberek éltek, mint hazájában. Nem is kellett sokat várni a sikerre, hiszen nagyon rövid időn belül hatalmas őrületet teremtettek. Szinte minden tengerparti boltban árulták az UGG csizmákat.
Az eredeti, nyári funkciójuk viszont hamar átalakult, és egyre többen kezdték el viselni télen is hótaposóként. A 90-es évek végére már a sztárok is előszeretettel hordták őket. Az áttörés egyértelműen 2000-ben volt, amikor a lábbelit Oprah a kedvenc termékei közé sorolta. Nem tudni, hogy szándékos marketingfogás-e volt, vagy sem, a dolog jól sült el, és a cipő világszerte elterjedt. Ekkora már a luxust a kényelemmel ötvözve, kötelező téli darabnak számított.
Prémium árkategóriájának köszönhetően még ma is high-end darabnak számít. Viszont rengeteg hamisítvánnyal is találkozni, de ezek minősége az eredeti közelébe sem férkőzhet. A márka a csizmákon kívül ma már különböző téli kiegészítőket, papucsokat és félcipőket is gyárt.
UGG méret |
|
39 |
39,5 |
40 |
40,5 |
41 |
41,5 |
42 |
42,5 |
43 |
43,5 |
44 |
44,5 |
45 |
46 |
Talphossz |
cm |
24 |
24,5 |
25 |
25,5 |
26 |
26,5 |
27 |
27,5 |
28 |
28,5 |
29 |
29,5 |
30 |
31 |