Az új év kezdetével elég sok időt töltünk azzal, hogy a legfrissebb trendek után kutakodunk, megpróbálunk a jövőbe tekinteni és kiokoskodni, hogy vajon mit is fogunk hordani 2018-ban? Az egyik legnépszerűbb ruhadarabnak számító sneakerek újra fénykorukat élik, így nem csoda, ha kíváncsisággal vegyes izgalommal várjuk, ezúttal vajon melyik darab fogja elrabolni a szívünket? Mivel mi nem rendelkezünk mágikus divat varázsgömbbel (ami nem lenne rossz), ezért Emily Gordon-Smith szakértelmére bíztuk magunkat, aki a Stylus innovációs központ divat igazgatója. A Stylus a fogyasztói magatartás alapján igyekszik megjósolni, hogy mit is vásárolnak majd az emberek a jövőben? Ezek alapján Gordon-Smith összeállított öt sneaker trendet, amikre érdemes odafigyelnünk, ha lépést akarunk tartani a divattal.
1. Finom tónusok, átlagosnál nagyobb talpak
“2018-ban is releváns és népszerű megjelenést biztosítanak a fehér sneakerek, amiket most elnagyolt talpakkal gondolnak újjá a dizájnerek, így teremtve bombasztikus sziluetteket. A tompább fehér színek mellett pasztellek, és egy kevés metálos csillogás fog gondoskodni az ultramodern megjelenésről. A részletek nagyon visszafogottak és minimalisták lesznek.”
2. Divatból sportos, nem fitneszből
“Az Egyesült Államokban a sneakerek 75%-át a sportban nyújtott teljesítményük helyett inkább esztétikai és lifestyle szempontok miatt vásárolják. (Derül ki az NPD Group kutatásából.) Az eredetiség ebben az esetben kulcsfontosságú, miközben a márkák hűek maradnak a klasszikus sneaker dizájnokhoz és színekhez (úgy mint a kék, piros, fehér), igazodnak a szélesebb körben elterjedt trendhez is, ami szerint viselője ‘divatból sportos, nem fitneszből’. Az Adidas például nagyon jól eltalálta, hogyan kötelezze el maga felé a sportos és a divatos vásárlókat egyaránt.”
3. Nosztalgia: a 90-es évek hatása még mindig érződik
“A nosztalgia továbbra is nagy hatással lesz a sneaker dizájnokra, ihletet merítve az első és a negyedik példákból. A 90-es évek sportcipői ismertek voltak az erősen túlzó, vaskos sziluettjeikről (gondoljunk csak Steve Jobs cipőire) és neon fényükről. A márkák kínálataiban színes, játékos megjelenésekre lehet számítani, exkluzív kollaborációkkal, úgy mint a Reebok és Lisa Frank együttműködése.”
4. A csúnya sneakerek
“A csúnya újra divatba jött, és még marad is egy darabig, legalábbis a 2018-as évre mindenképpen. Látni fogjuk a tervezőket visszanyúlni a 90-es, 00-es évek TV pop-kultúrájához, löketet adva ezzel a nosztalgiázás beindulásának. A nehézkes megjelenés nagyon divatos most, ez piszkos, szürkés borítással egészül ki. Luxus márkák, a Balenciaga és a Gucci is felkarolták már ezt a trendet, de látni fogjuk, ahogyan ez a divat lassan leszivárog a tömegpiacra, befolyásolva ezzel a mindennapi ruházkodást.”
5. A női sneakerheadek középpontba kerülnek
“A női vásárlók igényei a nagy márkák első számú prioritásai közé fognak kerülni, és hosszú távon ott is maradnak. Látható, ahogyan a női sneakerhead közösség folyamatosan növekszik, amely befolyással van a termékek formatervezésére is, uniszex stílust alakítva ki ezzel. Ezt a tendenciát a Puma x Fenty értette meg nagyon jól, hiszen ez egy feltörekvő terület, ami 2018-ban új lendületet kap.”
Nem találtad meg az igazit? Böngéssz több mint 7000 sneaker között márka, szín és szabás szerint a tornacipők kategóriájában!