Az új év kezdetével elég sok időt töltünk azzal, hogy a legfrissebb trendek után kutakodunk, megpróbálunk a jövőbe tekinteni és kiokoskodni, hogy vajon mit is fogunk hordani 2018-ban? Az egyik legnépszerűbb ruhadarabnak számító sneakerek újra fénykorukat élik, így nem csoda, ha kíváncsisággal vegyes izgalommal várjuk, ezúttal vajon melyik darab fogja elrabolni a szívünket? Mivel mi nem rendelkezünk mágikus divat varázsgömbbel (ami nem lenne rossz), ezért Emily Gordon-Smith szakértelmére bíztuk magunkat, aki a Stylus innovációs központ divat igazgatója. A Stylus a fogyasztói magatartás alapján igyekszik megjósolni, hogy mit is vásárolnak majd az emberek a jövőben? Ezek alapján Gordon-Smith összeállított öt sneaker trendet, amikre érdemes odafigyelnünk, ha lépést akarunk tartani a divattal.

 

1. Finom tónusok, átlagosnál nagyobb talpak

 

“2018-ban is releváns és népszerű megjelenést biztosítanak a fehér sneakerek, amiket most elnagyolt talpakkal gondolnak újjá a dizájnerek, így teremtve bombasztikus sziluetteket. A tompább fehér színek mellett pasztellek, és egy kevés metálos csillogás fog gondoskodni az ultramodern megjelenésről. A részletek nagyon visszafogottak és minimalisták lesznek.”

 

 
Carinii
Carinii - Cipő
Sajnos elúszott
Napapijri
Astrid Sportcipő Napapijri
Sajnos elúszott
Carmens
Acanthus Molly 2 Félcipő Carmens
Sajnos elúszott
Gioseppo
Gioseppo - Cipő
Sajnos elúszott
Puma
Puma - Cipő 36409302
Sajnos elúszott
Missguided
Missguided - Cipő
Sajnos elúszott
Guess Jeans
Guess Jeans - Cipő
Sajnos elúszott
Keds
Rövid szárú edzőcipők Keds...
Sajnos elúszott

2.  Divatból sportos, nem fitneszből

 

“Az Egyesült Államokban a sneakerek 75%-át a sportban nyújtott teljesítményük helyett inkább esztétikai és lifestyle szempontok miatt vásárolják. (Derül ki az NPD Group kutatásából.) Az eredetiség ebben az esetben kulcsfontosságú, miközben a márkák hűek maradnak a klasszikus sneaker dizájnokhoz és színekhez (úgy mint a kék, piros, fehér), igazodnak a szélesebb körben elterjedt trendhez is, ami szerint viselője ‘divatból sportos, nem fitneszből’. Az Adidas például nagyon jól eltalálta, hogyan kötelezze el maga felé a sportos és a divatos vásárlókat egyaránt.”


 

Adidas Originals
adidas Originals - Cipő Trainer
Sajnos elúszott
Adidas Originals
adidas Originals - Cipő Stan Smith
Sajnos elúszott
-11%
Adidas Originals
adidas Originals - Cipő Stan...
Sajnos elúszott
Adidas Originals
adidas Originals - Cipő Haven W
Sajnos elúszott
Adidas Originals
adidas Originals - Cipő Camus W
Sajnos elúszott
Adidas Originals
adidas Originals - Cipő Tubular...
Sajnos elúszott
Adidas Originals
adidas Originals - Cipő BZ0199
Sajnos elúszott
Adidas Originals
Superstar 80's Sportcipő adidas...
Sajnos elúszott

3. Nosztalgia: a 90-es évek hatása még mindig érződik

 

“A nosztalgia továbbra is nagy hatással lesz a sneaker dizájnokra, ihletet merítve az első és a negyedik példákból. A 90-es évek sportcipői ismertek voltak az erősen túlzó, vaskos sziluettjeikről (gondoljunk csak Steve Jobs cipőire) és neon fényükről. A márkák kínálataiban színes, játékos megjelenésekre lehet számítani, exkluzív kollaborációkkal, úgy mint a Reebok és Lisa Frank együttműködése.”

 

 
Reebok
Reebok Classic Club C 85 Vintage...
Sajnos elúszott
Reebok Classic
Rövid szárú edzőcipők...
Sajnos elúszott
-13%
Reebok Classic
Rövid szárú edzőcipők...
Sajnos elúszott
Reebok Classic
Rövid szárú edzőcipők...
Sajnos elúszott
VANS
Magas szárú edzőcipők Vans...
Sajnos elúszott
VANS
Rövid szárú edzőcipők Vans...
Sajnos elúszott
VANS
Rövid szárú edzőcipők Vans...
Sajnos elúszott
VANS
Rövid szárú edzőcipők Vans...
Sajnos elúszott

4. A csúnya sneakerek

“A csúnya újra divatba jött, és még marad is egy darabig, legalábbis a 2018-as évre mindenképpen. Látni fogjuk a tervezőket visszanyúlni a 90-es, 00-es évek TV pop-kultúrájához, löketet adva ezzel a nosztalgiázás beindulásának. A nehézkes megjelenés nagyon divatos most, ez piszkos, szürkés borítással egészül ki. Luxus márkák, a Balenciaga és a Gucci is felkarolták már ezt a trendet, de látni fogjuk, ahogyan ez a divat lassan leszivárog a tömegpiacra, befolyásolva ezzel a mindennapi ruházkodást.

 

 
A 2 legkedveltebb csúnya cipő a divatőrültek körében: Vetements x Reebok és Louis Vuitton modellje a SS 2018 bemutatóról

5. A női sneakerheadek középpontba kerülnek

 

“A női vásárlók igényei a nagy márkák első számú prioritásai közé fognak kerülni, és hosszú távon ott is maradnak. Látható, ahogyan a női sneakerhead közösség folyamatosan növekszik, amely befolyással van a termékek formatervezésére is, uniszex stílust alakítva ki ezzel. Ezt a tendenciát a Puma x Fenty értette meg nagyon jól, hiszen ez egy feltörekvő terület, ami 2018-ban új lendületet kap.”

 

 
2 tornacipő kollekció, amely mögött nők állnak: Rihanna Fenty kollaborációja és a Nike Reimagined 1 kollekciója
 
Puma
Puma - Cipő Fierce GOLD
Sajnos elúszott
Puma
Rövid szárú edzőcipők Puma...
Sajnos elúszott
-26%
Puma
Rövid szárú edzőcipők Puma...
Sajnos elúszott
-12%
Puma
Rövid szárú edzőcipők Puma...
Sajnos elúszott
-11%
Puma
Puma - Cipő Fenty Trainer by...
Sajnos elúszott
-13%
Puma
Rövid szárú edzőcipők Puma...
Sajnos elúszott
Puma
Puma - Cipő Basket Heart Patent
Sajnos elúszott
Puma
Rövid szárú edzőcipők Puma...
Sajnos elúszott

Nem találtad meg az igazit? Böngéssz több mint 7000 sneaker között márka, szín és szabás szerint a tornacipők kategóriájában!