A lélegző cipők márkáján sikertörténete 1992-ben született. A vállalat feltalója, kutatója és a mai napig igazgatóként műkődő Mario Moretti Polegato éppen egy sivatagban kirándult, amikor nem bírta tovább a hőséget, és lyukat vágott a cipője talpába. Ez az innováció annyira bevált, hogy Olaszországba hazatérve elkezdte a kutatásokat, és megálmodta az első cipőket. Az űrkutatásban használt membrán segítségével sikerült kifejlesztenie egy forradalmian új talprészt, amely lyukacsos lett, így tökéletesen lélegzik. Nem tervezte, hogy saját márkát hoz létre, így cégeket keresett, akiknek eladhatja az ötletet, de senki sem érdeklődött irántuk különösebben, így megkezdte a gyártást. Végül 1995-ben összegyűjtött egy csapatot, és megkezdte a gyártást.
Megálmodta a GEOX márkanevet, amelyben a GEO a Földet jelenti, az X pedig a haladásra, a technikai újításra utal. A légáteresztő és vízálló cipők nagyon minőségesek és kényelmesek voltak, ezért nem volt meglepő, hogy mekkora sikert arattak.
A brand nagyon fontosnak tartja az innovációt, és a mai napig Polegato vezeti a GEOX kutatási részlegét.
A márka ma már nem csak cipőket, hanem táskákat és kabátok is gyárt, amelyek amellett, hogy rendkívül kényelmesek, követik a legújabb trendeket is. Ma már világszerte elérhető a GEOX, és Polegato elmondása szerint a kollekciókat az adott ország szerint igazítják. Felmérik, hogy mire lenne szüksége és mit szeretnek a vásárlók, majd ehhez igazodnak. Magyarországon például gyerekcipőkkel kezdtek, majd fokozatosan vonultatták be a felnőtteknek szánt darabokat is.
Nemzetközi méret |
|
XS |
S |
M |
L |
XL |
XXL |
3XL |
4XL |
Európai méret |
|
46 |
48 |
50 |
52 |
54 |
56 |
58 |
60 |
Mellbőség |
cm |
85-89 |
90-95 |
96-101 |
102-108 |
109-115 |
116-122 |
123-131 |
132-140 |